(Blogmas #6) Библиотеката и Тери Пратчет

Днес цял ден се чудя за какво да пиша. В действителност имам списък с идеи, който си седи в дневеника, но всички ми се видяха глупави (дори не ги погледнах, но това е друга тема на разговор), а пък не ми се правеше ревю. Обаче вдъхновението ме блъсна като вещица на проскубана метла. Ако още не сте се досетили от заглавието и последното изречение ще говоря (пиша) за моя любимец Тери Пратчет.
Не знам как стои въпросът при другите му читатели, но когато се потопя в книгите се чувствам... у дома. Не знам как по друг начин да го опиша. Ако с книгите/поредиците на други писатели приключенствам из различни светове, то когато бъда погълната от Пратчет (буквално си представям как негова книга ме изяжда...) се чувствам в безопастност (в крайна сметка колко опасни могат да бъдат шантави луди феи, бездушни същества и елфи, които искат да те убият?!).
Та... отивам днес в библиотеката с идеята да върна три книги и да взема една резервирана. Излезнах с три на Пратчет (все още не проумявам защо книгите му са в детско-юношеския отдел?!). При това нито една от тях не е от „Светът на Диска“. О, между другото обновили са колекцията му, вече има повече книги на трите рафтчета отделени за него!
„Дракони в порутения замък“, „Килимените хора“ и „Добри поличби“. На това богатство (пазено, може би от дрконите) ще се радвам в свободното си време.
Три места наричам мой втори дом – Плевен (всяко лято прекарвам там при баба и леля), библиотеката – да побаднеш в лабиринт (който познавам кат дланата си) от книги е безкрайно приятно и успокояващо и книгите на Тери Пратчет – мобже би единственият човек с чувство на хумор (не знам дали ви се е случвало да плачете от смях или да се блъската в стени, дървета и подобни, докато четете, но що се отнася до неговите книги – за мен това си е ежедневие). Училището ли?! Ами то си е едновременно убежище и затвор.

 Но библиотеката (между другото става въпрос за столичната библиотека на Славейков) е невероятна. Влизаш и първото, което виждаш, са стени претъпкани с книги, рафтове огъващи се под тежеста на хилядите страници, без нито едно свободно местенце (може и да преувеличавам малко, но това е образът, който съм изградила в съзнанието си за думата "библиотека", а най-страхотната книжна библиотека е тази във "В черно като полунощ" на Тери). Помня, че първо научих къде се намират книгите на Шекспир, Агата Кристи и Джоан Харис, след това – древноизточните поети, а накрая бях опознала всяко кътче от библиотеката. Но гледам да не се разхождам из книгите, защото отивам с намерението да си взема една, а се прибирам с пет. Бих ви побъбрила още, но първо – изчерпах се (ако някой от приятелите ми ме чуе, ще изсумти подигравтелно и ще се изсмее) и второ – ами Пратчет чака, а аз не съм точно търпелива. До утре! (Ако ми хрумне какво да напиша).

Коментари

Популярни публикации от този блог

„Сянката на вятъра“ (Изток-Запад) от Карлос Руис Сафон

„Господари и господарки“ (Вузев) от сър Тери Пратчет

Приказката, която най-много ми напомня за зимата (Blogmas #2)